Холодний асфальтобетон, або сам собі Автодор

460

Холодний асфальтобетон, або сам собі Автодор

 

      Холодний асфальтобетон, або холодний асфальт штучний дорожньо-будівельний матеріал, призначений для ямкового ремонту доріг і асфальтування невеликих територій. Він являє собою суміш мінерального заповнювача (щебінь / гравій, пісок, мінеральний порошок) і рідкої органічної в'яжучої речовини (нафтового бітуму з модифікуючими добавками або без них).

      За своєю структурою холодний асфальт являє собою традиційну асфальтобетонну суміш з єдиною відмінністю у вигляді бітумного заповнювача — рідкого повільно або середньо застигаючого нафтового дорожнього бітуму. Його частка в холодному асфальті може варіюватися у проміжку 4-6%.

      Тривалість зберігання холодних сумішей, зазвичай, варіюється від 2 тижнів до 8 місяців і залежить від умов зберігання (навалом у відкритому чи закритому приміщенні, у пластиковій герметичній тарі чи біг-бегах), а також від виду застосовуваного бітуму.

      Головним призначенням холодного асфальту є ямковий ремонт асфальтобетонних покриттів малими картами (до 1 м2) з невеликою загальною площею робіт (3-5 м2). Використовується холодний асфальт, у першу чергу, для оперативного усунення пошкоджень дорожнього покриття на початковій стадії його руйнування з метою попередження подальшого руйнування асфальту. Якщо оперативно не ліквідовувати дрібну яму, то з часом вона перетвориться на велику і витрати на ремонт дороги істотно виростуть) і забезпечення безпеки дорожнього руху на аварійно-небезпечній ділянці. Тож, холодний асфальт на звичайному рідкому бітумі можна використовувати тільки для незначного ямкового ремонту доріг низьких категорій, а на модифікованому — у деяких випадках і для асфальтованих покриттів (на дорогах низьких категорій). Як крупнозернистий мінеральний заповнювач при приготуванні холодного асфальту найбільш часто застосовують щебінь з щільних гірських порід з розміром фракцій від 5 до 20 мм. В якості піщаного мінерального наповнювача використовуються тільки піски з відсіву дроблення.

      Приготування холодного асфальту здійснюється в змішувальних установках періодичної дії, оснащених мішалками примусового перемішування. Існує два принципово відмінних способи приготування холодного асфальту:

  1. З нагріванням. У такому випадку приготування холодної асфальтобетонної суміші, як і традиційного асфальту, відбувається шляхом нагрівання його компонентів. Мінеральний матеріал (щебінь і пісок) висушується і нагрівається до температури 80-110 °С, після чого додається рідкий в'яжучий бітум. Температура готової суміші на виході зі змішувача не перевищує 105 °С. Далі суміш транспортують на площадку з твердим покриттям і охолоджують до температури 25 °С шляхом перелопачування фронтальним навантажувачем.
    Після охолодження суміш складується в штабеля або розфасовується в герметичну тару малого обсягу (від 15 до 50 кг) або біг-беги. У літній період холодна суміш може зберігатися в штабелях (висотою до 2 м) на відкритому майданчику, а в осінній-зимовий період — під навісом або в закритому приміщенні.

     
  2. Без нагрівання. Використання бітуму з модифікуючими добавками (поверхнево активними речовинами, пластифікаторами тощо) в якості в'яжучого рідкого матеріалу дозволяє виробляти холодний асфальт без нагрівання. При цьому він не вимагає охолодження перед укладанням і у порівнянні з гарячим асфальтом відрізняється поліпшеним зчепленням з вологою поверхнею ділянки, що асфальтуються.

      Холодний асфальт дозволяє проводити ремонтні роботи при більш низьких температурах повітря, ніж це допускається при застосуванні гарячих ущільнюючих асфальтобетонних сумішей. Саме з цієї причини особливої ​​актуальності застосування холодної асфальтобетонної суміші набуває в зимовий період, коли відсутня можливість (сніг, дощ, мороз) використовувати традиційні матеріали для асфальтування (для укладання гарячої ущільнюваної суміші температура повітря повинна бути не нижче + 5 °С), а також у зимово-весняний період, коли відбувається часте танення снігу (при денному підвищенні температури) і повторне його заморожування (при нічному зниженні).

      «Конкурентом» холодного асфальту в зимовий час може бути лише гарячий литий асфальт, однак він має високу вартість і не завжди доступний до придбання. У підсумку, при малому обсязі робіт і відсутності альтернативи у вигляді литого асфальту, холодний асфальт часто є єдиним рішенням для дрібного ямкового ремонту доріг у зимовий час.
Так як холодний асфальт має в 2-3 рази меншу міцність і водостійкість у порівнянні зі звичайною гарячою асфальтобетонною сумішшю, його застосування для ямкового ремонту дорожніх покриттів допускається тільки на дорогах III-V категорії. А на дорогах I-II категорії для ямкового ремонту повинна застосовуватися гаряча ущільнююча або лита асфальтобетонна суміш.

      До основних ситуацій в яких для ямкового ремонту доцільно і вигідно застосовувати холодний асфальт можна віднести:

  • погані погодні умови (дощ, сніг, температура повітря нижче + 5 °С) не дозволяють використовувати традиційні матеріали для асфальтування;
  • необхідність оперативного усунення дорожнього дефекту (яма, вибоїна або просадка асфальту), що становить небезпеку для руху транспортних засобів;
  • незначне пошкодження малої площі (до 1 м2) або кілька дрібних пошкоджень загальною площею 3-5 м2 (пішохідні доріжки, прибудинкові території та ін.).

      Основним фактором, що розмежовує сфери застосування гарячого (у тому числі литого асфальту) і холодного асфальту, є загальна площа ремонтованої ділянки. Холодний асфальт вигідний тільки при невеликому обсязі робіт. У випадку ж з гарячим ущільнюючим або литим асфальтом залежність зворотна — чим більша площа робіт, тим нижча загальна вартість робіт.

      Тож, виділимо основні переваги холодного асфальту та його ключові відмінності від гарячого:

  • холодний асфальт відрізняється від гарячого за складом способу приготування (холодний асфальт може готуватися без нагрівання), по температурі суміші при укладанні (гарячий асфальт укладається в гарячому вигляді, холодний — в холодному), а також температурі навколишнього повітря при укладанні (гарячий — не нижче +5 °С, холодний — не нижче -5 °С);
  • на відміну від гарячого асфальтобетону, який набирає міцність у міру охолодження покладеної і ущільненої суміші, покриття з холодного асфальтобетону набирає міцність в міру випаровування вуглеводневих сполук, що входять до складу рідкої бітумної в'яжучої складової;
  • гарячий асфальт, на відміну від холодного, може застосовуватися не лише для ямкового ремонту асфальтобетонного покриття, але і для суцільного асфальтування доріг різних категорій і малих площ. Хоча в окремих випадках холодний асфальт все ж може використовуватися для влаштування дорожнього покриття (на дорогах низьких категорій), основна область його застосування — ямковий ремонт асфальту малими картами;
  • після приготування на асфальтобетонному заводі, гаряча асфальтобетонна суміш повинна бути використана протягом декількох годин, холодний же асфальтобетон може бути перевезений на склад або розфасований в герметичну тару і тому мати більший термін експлуатації.

      Придбати холодний асфальт легко — зателефонуй нашим менеджером або тисни на вікно чат-боту внизу сторінки зліва, або зробити замовлення онлайн!

     

      Маєш запитання? Звертайся по додаткову консультацію або телефонуй за номерами, наведеними нижче.

      ТОВ БФ «АСТРА» — ми завжди поруч!